۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

رعایت حق کپی رایت «قهوه تلخ» مهران مدیری، احترام به خاطراتی است که او در طول این سال‌ها با کارهایش برایمان به ارمغان آورده است

آخ جان! سریال جدید مهران مدیری هم به بازار آمد، ببینم چه جوری میشه مفتکی گیرش بیارم و نگاهش کنم... این عبارت آغازین این نوشته، طرز فکری است که در ذهن بخش بزرگی از جامعه ما وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار نمود. این مسئله در بین سطوح مختلف جامعه و اقشار گوناگون آن دیده می‌شود. دلیل آن هم مسائل مختلفی است: نبود قانون قوی در حمایت از حقوق مولفان، ضعف فرهنگی، عادت کردن به رفتارهای نادرست، توجیه کار غلط، اینکه همیشه راهی برای دور زدن وجود دارد و ... اما قهوه تلخ مهران مدیری فرصتی است برای رعایت حق و حقوق دیگران. فردی که کارهایش برای نسل‌های مختلفی از جامعه ایران خاطره انگیز بوده است. چه شب‌های بسیاری از طریق تلویزیون به تماشای آثار او مشغول شده‌ایم و از کارهای او و هنرمندی خودش و بازیگران آثارش لذت برده‌ایم. خرید و رعایت حق کپی رایت در مورد تازه‌ترین کار او یعنی «قهوه تلخ» به نوعی احترام به او، احترام به خودمان و تلاش در جهت رشد و فرهنگ سازی جامعه است. اگر نخواستید این اثر او را خریداری کنید، خوب نخرید. ولی اگر از طرق مختلف کار جدید او را دیدید و مورد پسند شما واقع شد، برای خرید آن اقدام کنید. هزینه برای هنر، هنرمندان و آثارشان، سرمایه گذاری برای فرهنگ، رشد و پیشرفت یک جامعه است.


2 نظرات:

test گفت...

اتفاقا من یک وبلاگ زده ام در مورد کپی رایت و در مورد حمایت از قهوه تلخ و سریال یه مطلب 4 صفحه ای نوشتم. خوشحال میشم بخونید و از سریال حمایت کنید. شاید به خاطر هدیه و احمدی نژاد این کار رو نکنید که من در این مورد هم در این صفحه استدلال کرده ام:
http://1709.ir/1389/06/bitter-coffe-copyright/4

ایرانی گفت...

تست گرامی، بحث کپی رایت مسئله‌ای فرهنگی و اجتماعی است و من هم علاقه‌ای به چسباندن آن به موضوعات و مسائل سیاسی و قضیه فلانی و بهمانی ندارم. وبلاگ شما را هم دیدم. کار خوبی را شروع کرده‌اید. موفق باشید.