۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

ساخت ابزار «نظرات تازه» برای بلاگر

بلاگر (Blogger) در حال حاضر فاقد ابزار (Gadget) پیش فرض برای نمایش نظرات و دیدگاه‌های تازه، جدید یا اخیر وبلاگ (Recent Comments) می‌باشد. می‌توانید با جستجو در وب، ابزارهایی در این رابطه پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید. همچنین از ابزار پیشنهادی توسط بلاگر که توسط Blogger Buster ساخته شده است، استفاده کنید. ولی روش بهتری هم وجود دارد که کاملاً با زبان فارسی و نویسه‌های راست به چپ سازگاری دارد. آن هم استفاده از روش ساخت بخش نظرات تازه با استفاده از ابزار خبرخوان (Feed) است. مراحل ساخت ابزار فوق به شرح زیر است:

۱. آدرس لینک فید نظرات وبلاگ خود را بدست آورید. آدرس فوق (از نوع Atom) به شکل زیر است:
http://YourBlogName.blogspot.com/feeds/comments/default

مثلاً در مورد وبلاگ من به صورت زیر است:
http://farhangnaameh.blogspot.com/feeds/comments/default

این آدرس را کپی کرده و یا در جایی (مثلاً یک فایل متنی) ذخی
ره کنید. چون برای مراحل بعدی کار لازم است.

۲. به بخش طرح --> عناصر صفحه --> افزودن یک ابزار مراجعه کنید:


۳. بعد از انتخاب «افزودن یک ابزار»، از لیست ابزارهای ارائه شده، ابزار عناوین خبری (Feed) را انتخاب کنید:


۴. بعد از انتخاب عناوین خبری (Feed)، آدرس فید نظرات وبلاگ خود را در کادر آدرس اینترنتی عناوین خبری وارد کنید و گزینه ادامه را انتخاب و کلیک کنید:


۵. بعد از انجام مرحله بالا، به مرحله دوم بخش پیکربندی عناوین خیری خواهید رفت. در این بخش می‌توانید نام ابزار را انتخاب کنید. برای نمونه من نام را نظرات تازه (Recent Comments) انتخاب کرده‌ام. موارد دیگر انتخاب شامل: تعداد نظرات قابل نمایش (به عبارت بهتر تعداد فید یا موارد قابل نمایش)، انتخاب تاریخ نظرات و اینکه نظرات در صفحه جدید باز شوند یا در صفحه فعلی. خودتان موارد و گزینه‌های مختلف را با توجه به سلیقه، نیاز و طراحی خود و وبلاگتان انتخاب کنید. پنچره پیش نمایش (Preview) به شما در این رابطه کمک خواهد کرد:


۶. سپس می‌توانید نتیجه کار خود را با انتخاب گزینه «مشاهده وبلاگ» ببینید و چیدمان و نحوه چینش ابزار فوق را خودتان انتخاب کنید:


از همین روش می‌توانید برای ساخت ابزار و بخش پیام‌ها/نوشته‌های تازه (Recent Posts) استفاده کنید. آدرس فید پیام‌ها به صورت زیر می‌باشد:
http://YourBlogName.blogspot.com/feeds/posts/default

مثلاً در مورد وبلاگ من به صورت زیر است:
http://farhangnaameh.blogspot.com/feeds/posts/default

0 نظرات: